-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44536 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

آيا ميتوان زنهاي خياباني را به نوعي زنان صيغهاي دانست كه براي چند ساعت يا چند دقيقه صيغه شفاهي ميشوند؟

از آن جا كه ارتباط با زنان خياباني معمولاً با شرايط عقد موقت همراه نيست، صحيح نبوده و زنا است; بله، در صورتي كه اين ارتباط با شرايط عقد موقت هم خواني داشته باشد، حكم ازدواج موقت را خواهد داشت.

ازدواج موقت همانند ازدواج دائم مقررات خودش را دارد. به اين مقررات در آية ...وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَآءَ ذَ َلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَ َلِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَـَفِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِي مِنْهُنَّ فَ ?‹َاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَ َضَيْتُم بِهِي مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا;(نسأ،24)، و غير از اين ]زنان نامبرده[ براي شما حلال است كه ]زنان ديگر را[ به وسيلة اموال خود طلب كنيد ـ در صورتي كه پاكدامن باشيد و زناكار نباشيد ـ و زناني را كه متعه كردهايد، مهرشان را به عنوان فريضهاي به آنان بدهيد و بر شما گناهي نيست كه پس از ]تعيين مبلغ[ مقرّر، با يكديگر توافق كنيد ]كه مدت عقد يا مهر را كم يا زياد كنيد[ مسلّماً خداوند داناي حكيم است. و رسالههاي مراجع تقليد اشاره شده است.

اين مقرّرات عبارتند از:

1. زن شوهر نداشته يا در عدّة شوهر ديگري نباشد.

2. صيغه خاص چنين عقدهايي، آن گونه كه در رسالهها آمده اجرا شود.

3. در صورتي كه دختران باكره هستند بايد با اجازة پدر يا جدّ پدري اين عقد اجرا شود و گرنه باطل خواهد بود.

4. زن، در تمام مدت ازدواج موقت، منحصراً در اختيار اين مرد باشد.

5. زن، هنگامي كه مدت ازدواج موقت، پايان يافت، بايد عدّه نگه دارد; يعني حداقل چهل و پنج روز بايد از اقدام به هر گونه ازدواج با شخص ديگري خودداري كند، تا اگر از مرد اوّل باردار شده وضع او روشن گردد، حتي اگر با وسايل جلوگيري اقدام به جلوگيري از انعقاد نطفه كرده، باز هم رعايت اين مدت واجب است.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 3، ص 331، دارالكتب الاسلامية / توضيح المسايل مراجع، بخش احكام نكاح يا ازدواج و زناشويي.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.